Enten du gjør regnskapet selv eller sender det til regnskapsfører, har du enkel tilgang til all informasjonen du trenger.

Rapporter til regnskap

Når regnskapet skal føres, er det vanligvis fakturajournal og kundeliste regnskapsfører ber om. Disse kan du enkelt eksportere fra SendRegning med rapporter-funksjonen.

Slik sender du fakturajournal og kundeliste til regnskap:

  1. Logg inn på din SendRegning-konto.
  2. Klikk på "Rapporter" i menyen til venstre.
  3. Skriv inn e-postadressen til regnskapsføreren din under feltet "E-postadresse å sende til:".
  4. Trykk på knappen "Send det regnskapsfører pleier å be om".

Det som sendes er: fakturajournal (liste over regninger du har sendt) for fjoråret og inneværende år, kundeliste per dagens dato, kontoutskrift for bruk av SendRegning for fjoråret og inneværende år og kopi av regninger fra SendRegning for fjoråret og inneværende år.

Fakturajournal, kundeliste og kontoutskrift sendes i Excel-format, mens regningskopiene sendes som PDF.

Ved å trykke på "Velg hva som skal sendes" kan du selv bestemme hvilke rapporter du vil sende og hvilken tidsperiode det skal rapporteres for. Trykker du videre på "Flere valg" kan du avgrense rapporteringen basert på kunde eller fakturanummer, og du kan velge å sende som en csv-fil, i stedet for xls.

Ingen automatisk rapportering

Av flere grunner sender vi ikke ut kontoutskrifter eller fakturakopier ved direkte henvendelse fra regnskapsførere:

Vi opptatt av å beskytte våre brukeres informasjon. Det innebærer at vi ikke utleverer informasjon til noen uten brukerens tillatelse. Ref. §3, §5 og §6 av sluttbrukeravtalen, som spesifiserer hvordan brukerens informasjon behandles.

SendRegning er designet og priset for selvbetjening. All tilgjengelig informasjon skal være tilgjengelig gjennom SendRegning, slik at du selv henter ut nødvendig informasjon. Her finner du lenker til det som er mest aktuelt:

Mange kunder velger å gi innloggingsdetaljene til SendRegning-kontoen til regnskapsføreren sin, slik at regnskapsfører selv kan gå inn og hente ut nødvendig informasjon.