Når du sender en regning som EHF eller på e-post kan du velge å legge ved så mange PDF vedlegg du vil.

Hvordan legge til vedlegg

Du kan laste opp vedlegget på forsendelsessiden, etter du har valgt om du ønsker å sende fakturaen på e-post eller EHF, og eventuelt skrevet inn e-postadressen. Trykk så på "Fortsett", og huk av for "Ja, last opp og lagre vedlegg". Vedlegget må være i PDF-format, og pr. i dag er det mulig med kun ett vedlegg, slik at hvis du har flere dokumenter, må du flette disse ved hjelp av f. eks. Microsoft Word, LibreOffice eller annet program som støtter dette.

Vedlegg koster kr. 1,-, og dekker kostnadene for lovpålagt lagring i 3,5 år.

Vi har dessverre ingen direkte støtte for vedlegg til papirfakturaer. Dersom du har behov for å dette, kan du sende fakturaen på e-post til deg selv, printe den ut, og postlegge den selv, sammen med vedleggene.

Mottaker får ikke åpnet vedlegg

Dersom mottaker ikke får åpnet vedlegget i regningen kan dette skyldes at mottaker ikke har installert Adobe Reader. I e-posten er det en lenke du kan be mottaker følge for å installere programmet. Vedkommende kan også laste ned Adobe Reader.