Du kan registrere betalte fakturaer på to måter, enten manuelt eller ved å inngå avtale om KID-nummer på regningene.

Automatisk registrering av innbetaling

For at innbetalinger skal bli registrert automatisk, må du inngå en eGiro innbetalingsavtale med banken din. Du får da KID-nummer på regningene du sender. Når du mottar betaling for en regning, vil få beskjed om dette fra banken, og automatisk registrere innbetalingen på riktig regning.

Vi får informasjon om innbetalinger fra Nets i hverdagene klokken 08:00 og 17:00. Hvis betalingen skjer via nettbank tidlig på dagen får vi vanligvis beskjed innen klokken 17:00 - gjelder innbetalinger gjort før klokken 12:00 på ettermiddagen. Hvis det betales på kvelden vil innbetalingen bli registrert neste dag.

Les mer om hvordan du får KID-nummer på regningene dine.

Manuell registrering av innbetaling

Dersom du ikke bruker KID-nummer, registrerer du innbetalinger slik:

  1. Finn frem regningen du har mottatt en innbetaling for, enten ved å finne den i riktig kategori i oversikten eller ved å skrive inn regningsnummeret i boksen oppe til høyre og trykke "Gå".
  2. Over bildet av regningen er det en rad med knapper. Trykk på knappen merket "Registrer innbetaling".
  3. Skriv inn datoen for innbetalingen og summen som ble innbetalt hvis de foreslåtte verdiene ikke stemmer.
  4. Trykk på "Registrer innbetalingen".

Om kunden betaler inn en delsum

Hvis du bare har fått inn en del av beløpet og registrert dette, vil regningen bli liggende i "beslutning kreves"-kategorien. Hvis du ikke ønsker å purre det gjenværende beløpet, skal du sende en kreditnota på utestående beløp. Når beløpene stemmer, vil regningen bli flyttet til kategorien "Betalt".

Feilaktig registrert som betalt

Slik fjerner du en feilaktig innbetaling:

  1. Logg inn på din SendRegning-konto. OBS! Dersom du allerede har faktura-/ regningsnummeret, kan du hoppe over steg 2–4, og taste inn nummeret på regningen i boksen
  2. "Regningsnummer" på toppen av siden. Trykk på "Gå".
  3. Søk opp den aktuelle regningen ved å klikke på "Oversikt".
  4. Klikk på linken "Betalt".
  5. Klikk på fakturanummeret for regningen du skal korrigere.
  6. Klikk på "Se full saldooversikt for denne regningen".
  7. Klikk på blyant-ikonet ved siden av innbetalingen.
  8. Følg deretter anvisningen på skjermen.