SendRegning lanserer nå et enkelt påmeldingssystem med automatisk fakturering.

Skal du arrangere et kurs, en turnering eller et annet betalingsarrangement? Med SendRegnings nye funksjon Arrangement kan du enkelt håndtere påmeldinger og dele informasjon om arrangementet. Påmeldte deltagere får faktura tilsendt automatisk.

Arrangement

Alt på ett sted

Når du oppretter et arrangement i SendRegning, får du en egen nettside for arrangementet. På denne siden legger du ut all informasjon du ønsker om arrangementet. Du kan enkelt dele arrangementet på Facebook, Twitter og Google Pluss, og lenke til arrangementet på hjemmesiden din eller i en e-post. Deltagerne melder seg på selv ved å gå til arrangementssiden, hvor du har en oppdatert deltagerliste med oversikt over antall påmeldte.

Kobles til kundelisten

Når en deltager har meldt seg på arrangementet ditt, må du enten bekrefte eller kansellere påmeldingen. Alle påmeldinger skal kobles til kundelisten din i SendRegning. Dersom en deltager allerede står oppført i kundelisten, knytter du påmeldingen til denne kunden. Hvis kunden har oppgitt andre kontaktopplysninger enn de du har registrert i kundelisten, vil kundelisten bli oppdatert med de nye opplysningene som ble gitt i påmeldingen. Dersom en deltager ikke står oppført i kundelisten fra før, lager du en ny oppføring basert på opplysningene i påmeldingen.

Automatisk fakturering

Idet en påmelding er bekreftet, får deltageren automatisk tilsendt faktura og informasjon om arrangementet på e-post. Du sparer tid og arbeid ved at alle påmeldinger kommer på ett sted, og du slipper å holde styr på hvem du har sendt faktura til.

Bekreftelse på sms

Du kan velge at det skal sendes ut en sms som bekrefter påmeldingen. Ved påmelding vil deltageren motta en sms som bekrefter at påmeldingen er mottatt, og deretter en ny sms med endelig bekreftelse når arrangøren har bekreftet påmeldingen.

Slik går du frem:

  1. Logg inn på SendRegning, velg Arrangement i menyen til venstre og trykk på knappen "Lag nytt arrangement". Det blir nå opprettet en nettside for arrangementet ditt.
  2. Fyll inn skjemaet med opplysninger om arrangementet (navn, beskrivelse, dato og tid, påmeldingsfrist, maks. antall deltagere, kontaktperson og kontaktinformasjon). Disse opplysningene vil havne på oversiktssiden for arrangementet. Du kan evt. også legge til flere opplysninger og krysse av for om deltagerne skal motta påmeldingsbekreftelser på sms.
  3. Del arrangementet ditt. Du kan kopiere lenken til arrangementssiden på din egen hjemmeside eller i en e-post til potensielle deltagere. På arrangementssiden finner du også knapper for å dele informasjonen på Facebook, Twitter og Google Pluss.
  4. Bekreft påmeldingene. Når noen har meldt seg på arrangementet, vil det dukke opp en knapp på oversiktssiden som tar deg til deltagerlisten. Du må bekrefte (eller kansellere) alle påmeldinger og knytte dem til kunder i kundelisten. Dersom en deltager ikke er oppført i kundelisten, oppretter du en ny oppføring basert på opplysningene i påmeldingen.
  5. Når du har bekreftet en påmelding, blir det automatisk sendt faktura på e-post og en e-post med informasjon om arrangementet til deltageren. Dersom du kansellerer en påmelding etter at den er bekreftet, blir den sendte fakturaen automatisk kreditert.